Všechny aktuality
Úvodní stránka/Informace školy/Vzděláváme se cestováním – LETOS V PAŘÍŽI

Vzděláváme se cestováním – LETOS V PAŘÍŽI

Adéla Konečná – den první

První den v Paříži byl prozkoumávací. Přes okna autobusu jsme poprvé zahlédli Notre-Dame, Place de la Concorde, Vítězný oblouk a další. Následně nás autobus vyklopil u Louvru, kde jsme dostali rozchod. Prošli jsme si Tuilerijské zahrady a celé Champs Ellysées až k Vítěznému oblouku. Celý zájezd jsem si maximálně užila, našla jsem si nové kamarády a známost.

Petra Sobková – den druhý

Ve čtvrtek jsme ráno vyjeli do Versailles a hned jsme se šli podívat do městečka na trhy, ochutnali jsme tam jejich vyhlášené bagety a potom jsme šli na prohlídku do Versailles. Bylo to tam obrovské, ale velmi krásné a když jsme chtěli vyjít, tak jsme se ztratili a nemohli najít východ. Nakonec nás odsud vyvedla paní průvodkyně. Kolem poledne jsme přijeli k Eifellovce a tam jsme měli rozchod. My jsme si teda nestihli projít ani park kolem ní, protože nám většinu času zabral výstup na Eiffelovku.  Vyšlo nám počasí, takže jsme krásně viděli město.  Potom jsme přijeli na Montmartre a vyšli k bazilice Sacre Coeur, kde jsme měli rozchod. Sešli jsme na náměstí Louise Michela a přemýšleli, co budeme dělat. Po chvilce za námi přišly holky a začaly tancovat macarenu, tak jsme se přidali k nim a bylo to hrozně hezké a je to potěšilo.  Pak už nás o půl desáté vyzvedl autobus a jeli jsme zpátky na hotel. Tento den se nám líbil nejvíc, protože jsme toho spoustu viděli a máme z tohoto dne nejvíc zážitků.

Nikola Jelínková – den třetí

Viděli jsme moderní čtvrť La Defense a pak jsme jeli k Panthenonu, kde jsou pochovány významné osobnosti Francie jako Voltaire, Marie Curie Sklodowská a další. Potom jsme přešli kolem Sorbony do Latinské čtvrti, kde nás okouzlila místní atmosféra. Stihli jsme i piknik v Lucemburských zahradách a někteří i procházku kolem Seiny a Palác spravedlnosti. K večeru jsme přejeli na nejromantičtější místo Paříže – čtvrť Montmartre s bílým kostelem Sacre Coeur a nádherným výhledem na celou Paříž.

Dominika Vlčková + Katka Haratyková – den čtvrtý

V sobotu po probuzení nás na hotelu čekala snídaně formou švédského stolu, která nás mile potěšila. Po snídani jsme vyrazili za dalším dobrodružstvím. Pan řidič nás vysadil na nábřeží řeky Seiny a odtud jsme došli pěšky k radnici a poté přes Centre Pompidou k Fóru Les Halles, kde jsme dostali dlouhý rozchod.  V jedné uličce jsme narazily na posprejované stěny garáží, které nás natolik zaujaly, že jsme se u nich vyfotily a na závěr jsme se šly podívat do nákupního centra Fórum Les Halles. Všichni jsme se opět sešli a následovala cesta k Louvru. Tam jsme dostali dlouhý rozchod, abychom si mohli prohlédnout krásy, které muzeum nabízí. Po prohlídce Louvru nás čekal velký zážitek – plavba výletní lodí. Naskytl se nám nevšední pohled na Paříž z její paluby. Na březích seděli milí lidé, kteří nám mávali, což nás potěšilo. A pak už nás čekala jen dobrodružná cesta metrem k autobusu. Byla výjimečná v tom, že jsme jeli automatickým vlakem bez řidiče. Jeho nevýhoda ale byla ta, že nebere ohled na lidi stojící venku, takže část naší skupinky zůstala na nástupišti, protože se jim dveře metra zavřely před nosem. Situace se ale nakonec vyřešila a úspěšně jsme dorazili k autobusu. Celý zájezd jsme si tak moc užili, že se nám vůbec nechtělo jet zpět domů.

Jsme rádi, že se žákům zájezd líbil. Poznali spoustu krásných míst, dozvěděli se o zajímavých a významných událostech z historie Francie i celé Evropy. Domů jsme se vrátili nejen s hromadou báječných zážitků, ale i zamilovaným párem, čímž jsme neporušili krásnou tradici našich poznávacích zájezdů.