Všechny aktuality
Elektrotechnika
Polygrafie
Informatika
Úvodní stránka/Aktivity školy/Lyžařský výcvik žáků SPŠP-COP Zlín ve Ski centru Kohútka pohledem našich žáků

Lyžařský výcvik žáků SPŠP-COP Zlín ve Ski centru Kohútka pohledem našich žáků

Lyžařský výcvik žáků SPŠP-COP Zlín ve Ski centrum Kohútka ve dnech 13.1.-17.1.2020

Třetí týden v měsíci lednu 2020 se pro studenty Střední průmyslové školy polytechnické Centrum odborné přípravy Zlín konal  tradiční lyžařský výcvik. Tento školní pětidenní výlet do Ski centra Kohútka byl naplánován již několik měsíců dopředu, a tak se na něj všichni moc těšili.

DEN 1 – v pondělí 13. ledna v 7:45h se  studenti i se zodpovědnými pedagogy – instruktory sešli na parkovišti u Novesty, kde byl již přistavený objednaný autobus, do kterého všichni účastníci naskládali  potřebnou bagáž, spočítali se studenti a mohlo se vyrazit směr lyžařský areál Kohútka v Javornících. Lyže a snowboardy jely školní dodávkou, do autobusu by se už nevešly. Do místa určení jsme v pořádku dojeli přibližně po 2h cestě, na parkovišti před ski areálem nás vyvezl skibus i s bagáží přímo až nahoru k ubytování.
Po ubytování a vybalení věcí, jsme se všichni sešli na horské chatě na výborném obědě a poté nás už čekal svah, kde nás naši vedoucí rozřadili podle lyží, snowboardů a zkušeností na sněhu do třech skupin, 1,2,3A, 3B + snowboard. Po večeři byla přednáška o zdravovědě a volný čas.

DEN 2 – v 8:30h snídaně, po snídani se všichni ustrojili do lyžařského a šli na svah, kde jsme lyžovali se svým instruktorem. Na svahu se lyžovalo 2h a poté byl čas na chvíli odpočinku a doplnění energie na obědě. Pak, jako vždy jsme lyžovali do 16 h, následoval čas na odpočinek a skvělá večeře. Po ní přednáška o technikách lyžování a lyžařském vybavení.

Den 3 – Jsme opět dopoledne lyžovali v družstvech, ale místo odpoledního lyžování nás čekala turistická vycházka na chatu Portáš. Po večeři jsme měli večer program s horskou službou, která nám barvitě líčila, s čím vším se můžeme v této profesi setkat. Mimo jiné se starají hlavně o bezpečnost lyžařů v horských střediscích. Bylo nám vysvětleno, jak se chovají příslušníci horské služby v dané situaci, jaké vybavení nosí při sobě. Vše bylo doplněno ukázkou konkrétních situací a vysvětlením, jak se zachovat při úrazu a jak se chová horská služba po zavolání a oznámení vzniklé situace na svahu.

Den 4 – Ráno jsme se nasnídali, oblékli se do lyžařského a mířili opět přímo na svah. Na svahu jsme chystali závod ve slalomu. Většina ho v pohodě zvládla. I ti, kteří na začátku vůbec lyžovat neuměli. Po obědě jsme znovu lyžovali. Pro dobrovolníky následovala vycházka ke Třem křížům. Po večeři, bylo slavnostní vyhlášení výsledků slalomu v různých kategoriích. Některé byly opravdu nečekané. Kromě diplomů dostalo jedenáct oceněných sladké i věcné ceny.

Den 5 – pátek – po dopoledním lyžování na svahu už následoval úklid chatek a balení osobních věcí. Po rozloučení s Kohútkou jsme se přesunuli k autobusu, který nás dopravil zpět do Zlína.

HODNOCENÍ:
Celý lyžařský výcvik proběhl v pohodové atmosféře, sněhové podmínky, počasí a podmínky k lyžování na svahu výborné, ubytování, instruktoři, jídlo (nesmíme opomenout zdejší vyhlášené domácí kynuté borůvkové knedlíky, na které se tu pravidelně vrací spousta strávníků) vše dokonalé a perfektní. Super akce.