Všechny aktuality
Informatika
Úvodní stránka/Informace školy/Návštěva v polské družební škole – CHORZOW 2013

Návštěva v polské družební škole – CHORZOW 2013

Naše škola se již několik let přátelí s gymnáziem v polském Chorzowě, který je zároveň partnerským městem našeho města Zlína. Na konci minulého školního roku jsme měli tu čest přivítat na naší škole dva učitele a pět žáků této spřátelené školy, a snažili jsme se pro ně připravit bohatý program. V tomto školním roce jsme byli na oplátku pozvaní my do Chorzowa. Cílem těchto návštěv je poznat nejen kulturu, historii, národní jídlo a další jiné zajímavosti cizí země, ale především upevnit přátelství mezi námi a využít znalosti anglického jazyka, který jsme si zvolili za oficiální jazyk při příležitostech těchto návštěv.

Do Chorzowa jsme vyrazili v pondělí 14.10. 2013. Po příjezdu na místo jsme byli více než vřele přivítáni přímo ředitelem školy panem Krzysztofem Pikulou a paní Ewou Olszok, která celou naši návštěvu zorganizovala a připravila. Byli jsme pozvaní na oběd do školní jídelny, a poté si polští žáci rozdělili ty naše a odvezli si je na ubytování k sobě domů do rodiny. Každý z těchto žáků měl připravený program pro svého českého kamaráda – někteří navštívili aquapark, jiní šli na bowling, jinými slovy, o zábavu bylo postaráno.

Následující den nás naši polští hostitelé vyvezli do hor, do malebného městečka Wegierska Gorka. Odsud jsme jeli na výlet do nedalekého města Zywiec, kde jsme navštívili muzeum piva v areálu jednoho z nejznámějších pivovarů v Polsku. Ráno nám bohužel začalo pršet, ale to nás neodradilo od procházky do centra městečka a k památníku 2.světové války, kde jsme navštívili muzeum přímo v originálním bunkru. Po obědě jsme se vrátili zpět do Chorzowa a byli jsme pozvaní na galavečeři při příležitosti oslavy Dne učitelů v Polsku. Oslava byla velkolepá, byl přítomen celý pedagogický sbor a také starosta města Chorzow.

Poslední den ráno jsme se sešli všichni ve škole a naši i polští žáci se zúčastnili jazykových her a dalšího programu, který byl ve škole pro ně připraven. Zde jsme se dozvěděli, že náš slavný český hit od Ivana Mládka – Jožin z bažin, lomcuje už rok celým Polskem J No, a nastala chvíle loučení… bylo velmi zajímavé sledovat, jak naši žáci mají rádi školu – nechtělo se jim odjet, stále čekali na přestávku, aby se mohli seznamovat s novými žáky… po cestě zpět domů už čile komunikovali přes telefon na facebooku s nově přidanými polskými přáteli… akorát tu angličtinu by to chtělo vylepšit, na tom jsme se shodli všichni J

Všichni už netrpělivě čekáme, až nás polská škola opět navštíví a ještě netrpělivěji na naši příští návštěvu u nich. Dovolte mi připojit pár poznatků a zážitků našich žáků.

Mgr. Alena Martinak

V pondělí 14.10. 2013 jsme jeli se školou na výměnný pobyt do Polska. Docela jsem se bál ubytovaní u „mého“ Poláka, ale byl jsem mile překvapen. Bydlí v novém rodinném domě a má fajn rodiče, a také fajn sestru. Strávil jsem s nimi krásný týden a domluvili jsme se, že tam pojedu co nejdříve, zřejmě už v listopadu. Oni potom přijedou k nám a pojedeme lyžovat – zaleží v jakém období přijedou. Také mě mile překvapilo, jak se k nám chovali, to, že nám všechno jeho rodiče platili. Kdybych mohl, zůstanu tam ještě měsíc. Zaujal mě také polský bunkr a jeho prohlídka. Na polské škole mají také příjemné učitele, jeden z nich mě nazval svým vzorem, rozuměli jsme si a povídali jsme si spolu polsky. Budu se tam rád vracet, a i když na jaře dělám závěrečné zkoušky, rád bych tam jel se školou ještě jednou.

Tomáš Chmela, 3OM

Polsko bylo super. Rodiče polského žáka, u kterého jsem bydlel, byli velmi příjemní, hlavně jeho maminka, která se o mě starala a stále se mě ptala, jestli mi něco nechybí. Možná je trošku škoda, že žáci, se kterými jsme tento výlet strávili, byli mladší než my. Jejich angličtina nebyla úplně perfektní, ale vždy jsme se nějak domluvili. Polsko je velmi podobné České republice. Města jsou trochu jiná, ale příroda je stejně krásná jako u nás. Pokud by se mi naskytla ta možnost, určitě bych rád jel i příští rok.

Jakub Švejnar, 3MS

Na výměnném pobytu v Polsku se mi moc líbilo. Nejvíce mě zaujala laser game, na kterou nás žáci polské školy ve středu večer vzali. Celý pobyt působil příjemně, i když komunikace někdy nebyla úplně na nejvyšší úrovni, ale i to dělalo tento pobyt zajímavým. Přestože nikdo z nás neměl úplně perfektní angličtinu, vždy jsme se domluvili. V případě, že jsme si nerozuměli a neuměli si něco sdělit, přešli jsme k něčemu jinému.